Data premiery: 14.09.1992
Wydawca: Under One Flag/Metal Mind Production
Pochodzenie: Polska
Skład:
Titus - wokal, bas
Litza - gitara, wokal
Ślimak - perkusja
Popcorn - gitara, wokal
Brzmienie
Na „Strip Tease” Acid Drinkers próbował zabrzmieć znacznie ciężej niż wcześniej. Efekt to „Pantera z przedszkola”, jak to określił po latach Popcorn. – Zaczęliśmy kombinować, myśleć o bardziej poważnym brzmieniu. Ale, niestety, nie mieliśmy dobrego sprzętu... Byliśmy pod wrażeniem albumu Pantery, „Vulgar Display of Power”, który wtedy się ukazał – wspominał Popcorn w wywiadzie dla Teraz Rocka. – Dziś boli mnie brzmienie tej płyty. Miała być bardziej thrashowa, ale u nas w tamtych czasach ludzie nie wiedzieli, jak się nagrywa czadowe kapele. (1)
Covery i zapożyczenia
Na albumie znalazły się dwa covery, choć jeden połowiczny, bo „Menel Song/Always Look on the Bright Side of Life” jedynie refren zapożyczył z finałowej piosenki z filmu „Żywot Briana”. Titus: – Ślimię coś wymyśliło, że chce mieć balladę. Męczyliśmy się nad tym strasznie. W wolnych chwilach Popcorn z Litzą jeździli po okolicy na rowerach zabranych Puczyńskiemu. W końcu trafili na wypożyczalnię wideo. Przytargali różne filmy, m.in. „Żywot Briana”. Wszyscy obśmiali się równo. W końcu była ta finałowa piosenka i łyknęliśmy ją z miejsca. Popcorn szybko zapamiętał, ja napisałem kretyński tekst: „Jakiś dupek napisał w swojej zapieprzonej gazetce / Litza chciał mu złamać nos i skopać jego szczupłą dupę”. Wszyscy tak się śmiali, że nie mogliśmy tego odgwizdać. (2)
Drugi cover to „Seek and Destroy” Metalliki w wersji akustycznej ze wstawkami charakterystycznymi dla flamenco. – Nagrywaliśmy w studiu w Izabelinie i mieszkaliśmy w domu Kasi Kanclerz – wspominał Popcorn w rozmowie z Teraz Rockiem. – Któregoś dnia Litza pojechał z Titusem na jakąś imprezę do Warszawy i wrócili z Edytą Bartosiewicz. No i zaczęło się: Litza kazał jej śpiewać jakieś numery Janis Joplin. Musieliśmy mieć niezły „locik”, żeby nagrać akustycznie „Seek and Destroy” i to jeszcze z wokalem Bartosiewicz (śmiech). (3)
Management Metalliki nie zgodził się na taką wersję, jednak decyzja odmowna przyszła dopiero wtedy, gdy płyta już się ukazała. Wszystkie wpływy za ten utwór otrzymała Metallica, a wytwórnia Music For Nations musiała dodatkowo zapłacić rekompensatę.
A jeśli już mowa o cudzej twórczości zaadaptowanej przez Acid Drinkers, to warto dodać, że w „Rats/Feeling Nasty” pojawiają się kilkusekundowe fragmenty „South of Heaven” Slayera i „Jeziora Łabędziego” Czajkowskiego.
Wokaliści
„Strip Tease” to pierwsza płyta, na której w roli wokalisty zaistniał Popcorn. I to trzykrotnie – w duecie z Titusem w „King Kong Bless You”, w środku „Rats/Feeling Nasty” i przede wszystkim samodzielnie w „My Cadish Promise”. – Kładliśmy się ze śmiechu, jak to zaryczał. To było tak śmieszne, że wszyscy zaliczyli glebę – opowiada Titus w książce „Raport o Acid Drinkers” (4).
Okładka
Na okładce pojawiają się nawiązania do poprzednich albumów. Statua Wolności trzyma płytę „Are You a Rebel”, w wodzie pływa puszka po Coca-Coli, która widnieje również na okładce debiutanckiego albumu, a na cokole jest m.in. napis „J. Pies” (nawiązanie do utworu „Yahoo Pies” z „Dirty Money, Dirty Tricks”).
O utworach – Titus
STRIP TEASE
To numer o ludziach dwulicowych, o dwóch gębach: jednej do fałszywych przyrzeczeń, drugiej do łamania obietnic. Ich serca są smutne i czarne. Sam utwór pochodzi z czasów, gdy gitary zdarzało nam się zakładać na lewą stronę.
KING KONG BLESS YOU
KING KONG BLESS YOU
Utwór dedykowany elitom. Ostrzeżenie przed wybuchem, który może pourywać im głowy, a wtedy ich mózgi zderzą się z gównem.
MASTERHOOD
MASTERHOOD
To o handlu konfliktami zbrojnymi, na które mogą pozwolić sobie największe mocarstwa i najbogatsi ludzie. Może tego nie słychać, ale „Masterhood” powstał sześć, siedem lat temu, jako kretyński blues.
POPLIN TWIST
POPLIN TWIST
To opętany taniec ludzi oślepionych pieniądzem. To idiotyczny korowód pędzący za mamoną. Potańcówka głuchych przy głuchej orkiestrze. Na gardle Litza.
ALWAYS LOOK...
ALWAYS LOOK...
Ukrzyżowany nucę sobie...
RATS
RATS
Szczur w labiryncie przy zgaszonym świetle. Mnóstwo pułapek, czekających na błąd. Ten szczur to każdy z nas. To graniczy z obłędem.
RONNIE AND THE BROTHER SPIDER
RONNIE AND THE BROTHER SPIDER
Przyłączam się do ukłonów składanych Freddy'emu Mercury, tylko że w cholernie cyniczny sposób. Bezsensowna śmierć, a ode mnie obrzydliwy wieniec na uświnionym nagrobku.
CADDISH PROMISE
CADDISH PROMISE
Prośba o śmierć poprzez fanatyczny patriotyzm, który wymagany jest w wielu państwach i armiach świata. Tekst pacyfistyczny, choć również bardzo cyniczny. Wokalnie zaskakuje nas Popcorn.
MENTALLY DEFICIENT
MENTALLY DEFICIENT
Było paru gnojków, którzy mnie nieraz ugotowali przez swoje niewyраrzone gęby i chorą wyobraźnię. To prezent dla nich.
I’M A ROCKER
I’M A ROCKER
Nic dodać, nic ująć.
HELL IT IS A PLACE ON EARTH
HELL IT IS A PLACE ON EARTH
Pewna pani śpiewała: „Heaven is a place on earth”, ale ja bym z nią polemizował. Twierdzę, że piekło to takie miejsce na Ziemi i to tu: między Rosją a Niemcami.
BLOOD IS BOILING
BLOOD IS BOILING
Krew się gotuje. 50 lat po wojnie światowej nadal płynie w nas krew. Typowy obrazek wojenny. W heavy metalu znajdziesz takich samych dziesiątki.
ROCK'N’ROLL BEAST
ROCK'N’ROLL BEAST
Dedykowany chłopakom z „Tausena” (os. 1000-lecia - przyp. K.K.) w Katowicach. To jedno z najbardziej rockowych miejsc, w jakich byliśmy.
(Metal Hammer 5/1993)
Źródła cytatów: Leszek Gnoiński – „Raport o Acid Drinkers” (2 i 4), „Teraz Rock” nr 5/2004 (1 i 3), Metal Hammer nr 5/1993.
(Metal Hammer 5/1993)
Źródła cytatów: Leszek Gnoiński – „Raport o Acid Drinkers” (2 i 4), „Teraz Rock” nr 5/2004 (1 i 3), Metal Hammer nr 5/1993.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz