Data premiery: 25.07.1983
Wydawca: Megaforce Records
Pochodzenie: USA
Utwory:
1. Hit the Lights
2. The Four Horsemen
3. Motorbreath
4. Jump in the Fire
5. (Anesthesia) Pulling Teeth
6. Whiplash
7. Phantom Lord
8. No Remorse
9. Seek & Destroy
10. Metal Militia
Skład:
James Hetfield – wokal, gitara
Kirk Hammett – gitara
Cliff Burton – bass
Lars Ulrich – perkusja
Produkcja: Paul Curcio i John Zazula
Ciekawostki
Album miał nazywać się „Metal Up Your Ass”, a okładka przedstawiała rękę ze sztyletem wysuwającą się z muszli klozetowej. Dystrybutorzy jednak powiedzieli, że nie będą sprzedawać płyty o takim tytule. Na wieść o tym Cliff Burton powiedział: „Kill 'Em All”. Zespół uznał, że to dobry tytuł.
Pierwotną wersją „The Four Horsemen” był utwór „The Mechanix” skomponowany przez Dave'a Mustaine'a (pod takim tytułem znalazł się na demo „No Life 'Till Leather” i na debiutanckim albumie Megadeth). Wersja na „Kill 'Em All” ma inny tekst, napisany już przez Jamesa Hetfielda. Została również rozbudowana o środkowy, wolniejszy fragment.
Dave Mustaine jest także autorem pierwotnego tekstu do „Jump in the Fire” (można go usłyszeć na „No Life 'Till Leather”). Utwór traktował o seksie, podobnie zresztą jak „The Mechanix”.
Okładka książki Grahama Mastertona „The Devils of D-Day” |
Na okładce singla „Jump in the Fire” wykorzystano fragment ilustracji do książki Grahama Mastertona „Demony Normandii” (org. „The Devils of D-Day”) z 1979 r. Autorem ilustracji jest Les Edwards.
Strona B singla „Jump in the Fire” zawiera fałszywe koncertowe wersje utworów „Seek and Destroy” i „Phantom Lord” - w rzeczywistości zostały one nagrane w studiu, a następnie dodano odgłosy publiczności.
„Motorbreath” jest jedynym utworem Metalliki skomponowanym w całości przez Jamesa Hetfielda.
Przed „(Anesthesia) Pulling Teeth” słychać słowa inżyniera dźwięku Chrisa Bubacza: „Bass solo, take one”, informujące, że utwór został nagrany za pierwszym podejściem.
Phantom Lord to nazwa zespołu, w którym James Hetfield grał przed powstaniem Metalliki.
Podczas miksowania płyty zespół nie został wpuszczony do studia z obawy przed tym, że zechce coś zmieniać, a nie było na to czasu ani pieniędzy.
Recenzja
Kerrang nr 47/1983
Lustereczko, powiedz przecie, kto z nich jest najszybszy w świecie? Motorhead? Venom? METALLICAaaaaarrrggghhh!!
'Kill 'Em All' ustanawia nowe standardy żywiołowości. W porównaniu z tymi nowojorskimi wymiataczami Motorhead wypada jak replay w meczu w zwolnionym tempie. Kurde, nawet Venom czasami zrobi wolniejszy numer. Ale Metallica zna tylko dwie prędkości – szybką i odrzutową.
Jednak niezwykłe w tym wszystkim jest to, że zespół nie używa taktyki wysokich obrotów, żeby zamaskować brak mocy lub niedostateczne umiejętności techniczne. Maksymalna metalowa pasja kryjąca się w szaleńczych utworach jak 'The Four Horsemen', 'Jump in the Fire', 'Seek & Destroy' i 'Whiplash' wręcz powala. I czy tylko ja wyczuwam delikatne inspiracje Nugentem objawiające się w rytmice? Nie, może powinienem uściślić ostatnie zdanie: Metallica jest najbardziej zwariowaną bandą siewców zniszczenia, jaką Amerykańska Akademia Metalu zwymiotowała od czasu klasycznego Nuge'a.
A te teksty! Każdy zespół, który potrafi napisać tak durne frazy jak 'Wal głową o scenę jak nigdy dotąd/Niech dzwoni, niech krwawi, niech naprawdę boli' (z 'Whiplash'), musi być warty tego, żeby sięgnąć do skarbonki i nabyć jego płytę. To, moi długowłosi przyjaciele, jest Metallus Irresistablus.
Reklama płyty "Kill 'Em All", Kerrang 47/1983 |
Podobne
Metallica - ...And Justice For All | Metallica - Ride the Lightning |
James Hetfield solo i gościnnie | Metallica - odmiana |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz